ROZHOVOR
Ingo Sänger: "Do nového bytu v Dortmundu se mi moc nových desek nevejde..."
Hostem večírku Just Like That na Bukanýru bude tento pátek Ingo Sänger za Farside Records. Stále se nemůžeme zbavit dojmu, že svými schopnostmi měl tento DJ a producent už dávno každý víkend ničit světové kluby Barcelonou počínaje a Berlínem konče. Díky bohu zůstává nadále skromný a při zemi. Jeho životní priority se nemění, mezi první patří rodina a až pak teprve muzika. I díky tomu si budeme moci tohoto skutečného představitele německé scény opět
po roce vychutnat na Bukanýru. Zeptali jsme se ho na pár aktuálních otázek...
Ingo, jsme moc rádi, že se po roce opět vracíš do Prahy a na Bukanýr k tomu! Čtenáři se už o tobě a tvé minulosti skrze poslední rozhovor něco dozvěděli, takže naše otázky se zaměří spíše na aktuální dění... Jak se ti daří a čím se teď momentálně zabýváš?
Lukáši, jsem za to opětovné pozvání moc rád a strašně se na naše společné hraní ve vašem krásném městě těším! Díky za optání, mám se fajn a stejně jako dřív si svoje činnosti snažím zorganizovat tak, aby mně zbýval dostatek času na rodinu. Kromě toho jsme se koncem ledna přestěhovali v Dortmundu do jiného bytu. Se stěhováním spojené zařizování spolklo většinu mého času a než se všechno usadí, tak to taky nějakou dobu trvá... Hlavně, když se ti pod nohami pořád motají dvě malá děcka. :) Každopádně jsem moc rád, že po tom všem už zase žijeme normální dny bez stresu.
Brzy vyjde na Farside nové EP od Matta Florese "Water On The Moon" s remixem od dua z Hamburku Session Victim. Co bys nám o té nové desce řekl?
Tracky od Matta jsem měl doma v šuplíku už nějakou dobu a jsem rád, že je konečně můžu vydat. Vazbu na Session Victim, resp. na polovičku tohoto projektu, kterou je Hauke Freer, mám už z doby, kdy jsme s Herbem jako Westpark Unit vydali desku na australském labelu Future Classic. Hauke měl totiž na starost distribuci a prodej jejich desek v Německu. Hudebně sleduju Session Victim takřka od začátku jejich kariéry a líbí se mi skoro všechno, co produkují, zejména tracky na jejich labelu Retreat. Remixu Water On The Moon od Matta se zhostili skvěle a přistoupili k němu velice citlivě - mám fakt radost, že ho můžu na té desce mít.
Jedna skladba z tohoto EP - "Dub Sympathy" – bude k dostání jen jako bonus v digitální podobě. Labely to tak dělají, ale nebylo by přeci jen lepší dávat bonus tracky naopak na vinyl, aby se podpořil jeho prodej? Nebo nebylo na té desce už prostě místo? :)
V principu máš s tím bonusem na vinylu pravdu... V tomhle případě jsi na svou otázku i sám správně odpověděl. Ovšem po té zvukové stránce už by toho na vinylu bylo prostě moc. Za možnost vydávat tracky i v digitální verzi jsem hodně rád, protože se naše hudba dostane i k lidem, kteří si desky nemohou nebo nechtějí koupit. I já momentálně hraju hodně z CD a to i vzhledem k tomu, že do našeho nového bytu se moc dalších nových desek nevejde. :)
Na Farside vychází tak tři až čtyři desky ročně. Hádám, že materiálu máš ale mnohem víc... Držíš si tak touto frekvencí poměr ve prospěch kvality a na vrub kvantity, nebo existují ještě jiné důvody?
S Farside jsem sice součástí agentury On The Rock mého kamaráda Winnieho Petersmanna, ale technicko-administrativně vzato jsem na to sám. I když bych do labelu investoval ještě více času než teď, častěji bych asi stejně nevydával a je to právě z těch kvalitativních důvodů. Každému jednotlivému releasu se snažím dát maximum. Na té konkrétní skladbě a za ní stojícími umělci mi musí už při selekci hodně záležet a měla by mě jednoduše chytnout za srdce. Nadále je práce okolo Farside rodinným byznysem a mám radost, že s umělci, jako jsou Paskal, Ron Deacon a Urban Absolutes se naše rodina rozrostla. Lidi, jako jsou Henry L, Matt a Herb LF, mám neustále pod drobnohledem, nebo děláme hudbu společně. Další Farside, tedy už devatenáctka, bude právě od Herba, tentokrát ve spolupráci s producentem z Bělehradu, který si říká Petkovski...
Ptát se tě, která z desek na Farside je tvou nejoblíbenější, je asi to samé, jako se zeptat, které ze svých dětí máš raději. :) Ale přesto - znamená pro tebe některá více než ty ostatní?
Tady mám přesně ten problém, který popisuješ... Když se rozhodnu něco vydat, tak už v té době je to pro mě něčím speciálním. Takže tady mám vážně problém vypíchnout jednu konkrétní desku a dát ji výš než ty ostatní.
Určitě pozoruješ i ostatní labely. Které tě nejvíc ovlivnily na počátku kariéry a od kterých se zase rád necháváš inspirovat nyní?
Uf, těch labelů je tolik... Zároveň to není jen o jednom žánru, takže je pro mě těžké nějaké jmenovat. Mezi mé oblíbené patřily a stále patří žánrově různorodé malé i velké značky. Teď spontánně řeknu třeba Delusions Of Grandeur, Mild Pitch, Aniara, Running Back, Retreat, Uncanny Valley, Rush Hour, Tokyo Dawn nebo třeba klasické labely jako Prescription, MAW, Sound Signature, Cold Chillin´, Massive B, KMS, NuGroove, Laws Of Motion a spousta dalších...
Neplánuješ náhodou nástupce kompilace Farside 1.0, která vyšla na přelomu let 2009/2010? A nebo co se vrátit úplně ke kořenům a vydat mixovanou kompilaci? :)
Ohledně nové kompilace nemám v hlavě ještě nic konkrétního, ale vydání Farside 2.0 se myslím dočkáme...
Ten rok, co jsme se naposledy viděli, uběhl jak voda. Které hraní tě během roku nejvíce potěšilo?
"Juicy Beats", městský festival u nás doma v Dortmundu, s hlavním hostem The Revenge, moje pravidelné seance v Domicilu, ale také nedávné sety v Berlíně s Paskalem byly super. V každém případě jsem na něco určitě zapomněl. :)
Díky Ingo a see ya v pátek!
Big up a těším se! :)
Ingo Sänger, majitel labelu Farside, se představí tento pátek 25.3. na dalším pokračování noci Just Like That na House boatu U Bukanýra.
foto: archiv