ROZHOVOR
Hernan Cattaneo: "Mladým už nikdo nemůže říkat, co kupovat"
Hernan Cattaneo je v současnosti jedním z nejvytíženějších Argentinců. Není divu, když patří mezi dvacítku nejoblíbenějších Djů na světě, vydává jednu skladbu za druhou a k tomu tráví spoustu času komunikací se svými fanoušky na internetu. Přesto si před tím, než 26. září přijede do brněnského Boby Centra, aby odstartoval novou sérii party Viva Bohéma, našel čas na zajímavý rozhovor. V něm jsme se dostali i k tomu, proč tak rád hraje ve východní Evropě, jak se jmenovala jeho úplně první deska nebo proč jsou u nás tak oblíbené argentinské telenovely…
Ahoj Hernane, kde jsme tě teď zastihli a co zrovna děláš?
Ahoj, jsem teď u sebe doma v Barceloně a zrovna se chystám vyrazit na letiště. Letím hrát do Bělehradu a zítra se přesouvám do Liverpoolu na Creamfields.
Letní měsíce jsou v tvém diáři dost hustě popsané. Je ale nějaká party, která ti vysloveně zůstala v hlavě?
Dobrých akcí je tolik, že se nedá vybrat ta jediná. Ale minulý týden jsem hrál na beach party v Černé Hoře a ta byla úžasná. Skvělé jsou taky všechny mejdany v Řecku…
Koukám, že dost hraješ ve východní Evropě. Je rozdíl mezi publikem třeba v Anglii, v Jižní Americe a právě východem Evropy? Třeba právě Bělehrad musí být divoký, nebo ne?
Ano, je to úplně jiné. V Anglii už se konají party tak dlouho, že lidé trochu ztratili nadšení. O to větší výzvou je pro DJe je něčím nadchnout. V Jižní Americe a na východě Evropy je všechno ještě mnohem čerstvější a lidé jsou tu mnohem vášnivější. Nemůžu říct, že je to lepší nebo horší. Je to prostě jiné.
S takhle nabitým programem je těžké skloubit každotýdenní živé hraní s prací ve studiu, která je časově dost náročná. Co je pro tebe v současnosti prioritou?
Snažím se věnovat obému. Víc času trávím Djingem, ale snažím se věnovat produkci co nejvíce času je možné. Teď mám nové vydavatelství Sudbeat, kde budu vydávat mnohem víc svých věcí.
Jak skládáš svojě skladby? Používáš pořád hardwareové mašinky nebo už spoléháš na software?
V naprosté většině používám jak pro skládání, tak pro remixy Logic Pro. V něm se dá udělat doslova vše.
Se svými fanoušky komunikuješ opravdu hodně prostřednictvím internetu. První objednané kusy nové desky osobně podepisuješ, uveřejňuješ ukázky nových skladeb a spousty dalších věcí. Myslíš, že tudy vede cesta k budoucnosti hudebního průmyslu?
V tomhle desetiletí je webová komunikace s fanoušky naprostý základ a internet je fantastickým způsobem, jak vytvořit celosvětovou komunitu.Trávím spoustu času vymýšlením nového a nějak odlišného obsahu pro mé webové stránky, Myspace, Facebook a Soundcloud. Všechny jsou mezi fanoušky velice oblíbené.
Tanční scéna má v hudebním průmyslu specifické postavení. Velká část skladeb se prodává přímo přes servery jako Beatport, čímž dostávají šanci i začínající producenti a zároveň tak v podstatě neexistují žádná obří vydavatelství. Proč myslíš, že to tak funguje právě na taneční scéně a ne v jiných oblastech showbussinesu?
Taneční hudbu poslouchají hlavně mladí lidé a to jsou zákazníci 21. století. Nezajímají je velká vydavatelství, která by jim říkala co si mají koupit. Chtějí se prostě rozhodnout sami. Samozřejmě to vede k tomu co říkáš, šanci dostane úplně každý a tak je na Beatportu i spousta nekvalitních věcí, ale to k tomu patří. Je to stejné jako s Youtube… Je to úplně super médium, ale 90% věcí tam je nepoužitelných.
Pamatuješ si pořád první desku, která se ti v životě dostala do ruky?
Samozřejmě, na to se nedá zapomenout! Frankie Knuckles – Your Love – vyšla u Chicago Traxx Records. Tahle deska pro mě změnila hodně věcí…
A co se stalo s tím kamarádem, který ti ji v roce 1987 přivezl z New Yorku? Hraje také?
Ne, on nebyl DJ. Jmenuje se Carly a dělal u Argentinských aerolinií, takže létal každé dva týdny do New Yorku. Původně mi vozil hlavně hudební časopisy, až jednou zašel do obchodu Vynilmania na Manhattanu a nakoupil pro mě tyhle skvělé houseové desky.
Jsi z Argentiny a spousta lidí v Čechách zná z tamní kultury hlavně tamní telenovely, kterých se u nás vysílá opravdu hodně. Proč myslíš, že zrovna ty argentinské?
Vím, že jsou tu opravdu hodně populární a vlastně nevím proč. Řekl bych, že jsou nejspíš prostě levnější než ty hollywoodské, v nichž hraje spousta hvězd…
V Čechách jsi hrál už několikrát. Pamatuješ si ještě na něco z Prahy a České republiky?
Jasně, že pamatuju! Praha je jedno z nejkrásnějších měst na světě. A klubeři jsou úplně super, mají obrovské pochopení pro hudbu, kterou hraju. Už se opravdu těším do Brna až zase poznám něco nového.
Je něco, co bychom tady mohli udělat, aby ta noc byla nezapomenutelná?
Myslím, že to je moje práce a věřte, že udělám vše, aby jste na tuhle party nikdy nezapoměli!