PARTYINFO
NEW NEW! 2008
Datum konání: |
21.11.2008 - pátek |
Místo konání: |
Brno - Fléda |
DJs: |
Stereotyp (at), Napszyklat (pl), Roko (uk), Machine Funck, Ans, Matoa, C. H. District (pl), Electric/Fret, Fungitrash, Heavy Mental Djs |
Info: |
http://newnew.cz |
Roko: "Jó, bejby, mám to rád syrový"
Zdravíme tě, Roko! Jako inspiraci jmenuješ mnoho různých hudebních stylů (klasiku, jazz, hip-hop, techno, dub, reggae, metal...). Můžeš říct nějaká konkrétní jména, která máš nejradši?
Co se týče klasického vzdělání, byl jsem ovlivněn už když jsem byl v maminčině břichu, oba moji rodiče poslouchají klasickou hudbu denně... Oni ale radši jemnější umělce jako jsou Bach/ Vivaldi/ Beethoven/ Chopin. Ty já taky rád, víc mě ale baví skladatelé jako Mahler, Stravinsky, Reich, Glass, Cage, Mozart a tak. Co se týče jazzu, jsem hodně do oldschool bebopu. Mám rád i tradiční jazz, ale je to ten špinavý, heroinový bop z raných 30. a 40. let, který mě vážně bere. Bird, Davis, Coltrane. A můžu i pozdější hardbop, avantgardu a free jazz... Ornette Colemana, Sun Ra, Mahavishnu Orchestra, Laughlin a tak dál. Abych to nějak shrnul – jazz je velká láska, stejně jako klasická hudba, bude tu vždycky až do konce mého života... Hip hop na druhou stranu dominoval v mém životě za studentských let v Londýně, než jsem se přestěhoval do Toronta roku 2004. Zbožňuju oldschool hipec, 80. a 90. léta. Jó, bejby mám to rád syrrrrový :) Od African Bambaata k Wu Tang... Taky underground a jižní hip hop, stejně jako finský a britský! Bože, zabralo by mi to spoustu stránek, kdybych se do toho měl fakt zabrat... Techno je moje poslední velká láska. Berlín mi změnil život... Chození na underground minimal parties tohle léto mi otevřelo oči k něčemu úžasnému... Vždy jsem měl rád minimalismus, hlavně ve filmu, Dřív se mi docela líbilo detroit techno, ale nikdy předtím jsem do toho moc nepronikl. Takže jsem rád, že si zas můžu poslechnout opravdu dobré techno a být jeho součástí. Black metal, death metal (hlavně oldskool), grindcore, doom, cock rock.. dyť víš, to je všechno taky láska. Metal mi bude kolovat v žilách dokud neumřu :)
Deset let jsi hrál na kytaru. Teď, když hraješ jako DJ a tvou vlastní hudbu, nechybí ti to hraní někdy? Nebo si plnými doušky užíváš tenhle „digitální“ způsob hudby?
Na kytaru jsem hrál vlastně dokonce nějakých 12, 14 let a byl jsem docela dobrý. Jak teď hraju spíš jako DJ než kytarista, není to nic moc. Ale stejně si čas od času zahraju. Jo, a zatím svou vlastní hudbu nedělám, učil jsem se jí tvořit od mého kamaráda Alexe (Reso) a teď se stěhuju do Berlína, takže se do toho pustím. Jasně, ten digitální způsob hraní jako DJ mám rád. Stále dělám se svým technickým vybavením, které funguje jak pro mě, tak očividně i pro tancující davy ;) Ale jo, hraní na kytaru mi chybí, stejně jako black metal a death metal... ale už to není jako dřív.
Ze všech měst a míst, kde jsi hrál – je nějaké místo nebo party, které bylo obzvlášť skvělé? Nebo nejbláznivější?:)
Jseš normááální?!??! Jasně, že Helsinki! :D Nikdo se tak nepotloukl a nepobláznil jako moje finská party rodinka!! Když jsem hrál v Tes La Rok's Slam It! V Helsinkách, byl tam obří parket, který se hned naprosto zaplnil – a tak by to mělo být. Ne klimbání a postávání u zdí... Pořádná pařba od začátku do konce!!
Děláš taky filmy. Pracuješ teď na nějakém audiovizuálním materiálu?
Teď dělám výprodejového TV editora, už dlouho jsem nedělal pořádně nějaké krátké nezávislé snímky, zaneprázdňovala mě práce a hudba... Právě dělám na dokumentu jako kameraman a editor. Jinak na audiovizuálu dělám snad každý den. Mrkněte se na čistě Londýnský filmový kolektiv www.crackedfilms.co.uk na nekomerční blázniviny. Jsou tam i béčka, jako i vážně dobré filmy, tak buďte opatrní :)
Proč jsi odešel z Helsinek do Londýna? Je to kvůli publiku a tamější hudební scéně?
Né, původně jsem se přestěhoval z několika důvodů: zbožňuju umění a kulturu a Londýn je proto nejlepším místem, fakt. Žít s lidmi stovky různých etnik... Taky jsem chtěl studovat film a věděl jsem, že ve Finsku není moc nabídka televizních a filmových zaměstnání, tak jsem chtěl studovat v angličtině a Londýn se mi zdál být tím nejlepším místem. A pak, když jsem se tam přestěhoval, tak dalším velkým důvodem se stalo vzplanutí k junglu a drum´n´bassu. V té době jsem ještě jako DJ nehrál.
Máš vlastní show na rádiu SUB FM a taky pořádáš party s názvem B.O.M.B. Budeš v budoucnu pokračovat s tvými hudebními aktivitami nějak víc?
SUB FM a B.O.M.B. jsou už tak dost na ukočírování, co bych teď chtěl dělat víc je se naučit u produkci a hlavně tvoření hudby. A doufejme i víc bookingů, je to dneska těžké, pokud neděláš vlastní hudbu a nejsi na nějakém zvučném labelu.
Co budeš hrát na New New!? Bude to čistě dubstep a grime?
Přemýšlel jsem, že budu hrát nějaký hodně deep/alternativní výběr dubstepu, ale nemám moc rád škatulkování. Pro většinu lidí je dnes těžké rozlišit, co všechno dubstep vlastně je. Proto tomu říkám „dubstep“ nebo „140bpm“ hehe... Už jsem nějakou dobu nehrál grime, ale pro mě byly tyhle styly od začátku propojené, je to prostě všechno garage, není nějaký dubstep nebo grime, to jsou všechno hybridní potomci stylu UK garage... Nicméně na New New! bych mohl vytáhnout nějaké čerstvé bity od mých oblíbených tvůrců, čekejte temné, alternativní a muzikální, ale groovy věci – 140bpm.
Díky za tvůj čas! Už se na tebe těšíme.
Tisíceré díky, taky se na vás těším, stejně jako na ostatní vystupující!
Brněnský festival New New patří mezi několik málo skutečně progresivních festivalů v České republice. Mezi jeho letošní hosty bude patřit i Roko, týpek hrající pekelně rychlý dubstep. Požádali jsme jej tedy o krátký rozhovor.
Zdravíme tě, Roko! Jako inspiraci jmenuješ mnoho různých hudebních stylů (klasiku, jazz, hip-hop, techno, dub, reggae, metal...). Můžeš říct nějaká konkrétní jména, která máš nejradši?
Co se týče klasického vzdělání, byl jsem ovlivněn už když jsem byl v maminčině břichu, oba moji rodiče poslouchají klasickou hudbu denně... Oni ale radši jemnější umělce jako jsou Bach/ Vivaldi/ Beethoven/ Chopin. Ty já taky rád, víc mě ale baví skladatelé jako Mahler, Stravinsky, Reich, Glass, Cage, Mozart a tak. Co se týče jazzu, jsem hodně do oldschool bebopu. Mám rád i tradiční jazz, ale je to ten špinavý, heroinový bop z raných 30. a 40. let, který mě vážně bere. Bird, Davis, Coltrane. A můžu i pozdější hardbop, avantgardu a free jazz... Ornette Colemana, Sun Ra, Mahavishnu Orchestra, Laughlin a tak dál. Abych to nějak shrnul – jazz je velká láska, stejně jako klasická hudba, bude tu vždycky až do konce mého života... Hip hop na druhou stranu dominoval v mém životě za studentských let v Londýně, než jsem se přestěhoval do Toronta roku 2004. Zbožňuju oldschool hipec, 80. a 90. léta. Jó, bejby mám to rád syrrrrový :) Od African Bambaata k Wu Tang... Taky underground a jižní hip hop, stejně jako finský a britský! Bože, zabralo by mi to spoustu stránek, kdybych se do toho měl fakt zabrat... Techno je moje poslední velká láska. Berlín mi změnil život... Chození na underground minimal parties tohle léto mi otevřelo oči k něčemu úžasnému... Vždy jsem měl rád minimalismus, hlavně ve filmu, Dřív se mi docela líbilo detroit techno, ale nikdy předtím jsem do toho moc nepronikl. Takže jsem rád, že si zas můžu poslechnout opravdu dobré techno a být jeho součástí. Black metal, death metal (hlavně oldskool), grindcore, doom, cock rock.. dyť víš, to je všechno taky láska. Metal mi bude kolovat v žilách dokud neumřu :)
Deset let jsi hrál na kytaru. Teď, když hraješ jako DJ a tvou vlastní hudbu, nechybí ti to hraní někdy? Nebo si plnými doušky užíváš tenhle „digitální“ způsob hudby?
Na kytaru jsem hrál vlastně dokonce nějakých 12, 14 let a byl jsem docela dobrý. Jak teď hraju spíš jako DJ než kytarista, není to nic moc. Ale stejně si čas od času zahraju. Jo, a zatím svou vlastní hudbu nedělám, učil jsem se jí tvořit od mého kamaráda Alexe (Reso) a teď se stěhuju do Berlína, takže se do toho pustím. Jasně, ten digitální způsob hraní jako DJ mám rád. Stále dělám se svým technickým vybavením, které funguje jak pro mě, tak očividně i pro tancující davy ;) Ale jo, hraní na kytaru mi chybí, stejně jako black metal a death metal... ale už to není jako dřív.
Ze všech měst a míst, kde jsi hrál – je nějaké místo nebo party, které bylo obzvlášť skvělé? Nebo nejbláznivější?:)
Jseš normááální?!??! Jasně, že Helsinki! :D Nikdo se tak nepotloukl a nepobláznil jako moje finská party rodinka!! Když jsem hrál v Tes La Rok's Slam It! V Helsinkách, byl tam obří parket, který se hned naprosto zaplnil – a tak by to mělo být. Ne klimbání a postávání u zdí... Pořádná pařba od začátku do konce!!
Děláš taky filmy. Pracuješ teď na nějakém audiovizuálním materiálu?
Teď dělám výprodejového TV editora, už dlouho jsem nedělal pořádně nějaké krátké nezávislé snímky, zaneprázdňovala mě práce a hudba... Právě dělám na dokumentu jako kameraman a editor. Jinak na audiovizuálu dělám snad každý den. Mrkněte se na čistě Londýnský filmový kolektiv www.crackedfilms.co.uk na nekomerční blázniviny. Jsou tam i béčka, jako i vážně dobré filmy, tak buďte opatrní :)
Proč jsi odešel z Helsinek do Londýna? Je to kvůli publiku a tamější hudební scéně?
Né, původně jsem se přestěhoval z několika důvodů: zbožňuju umění a kulturu a Londýn je proto nejlepším místem, fakt. Žít s lidmi stovky různých etnik... Taky jsem chtěl studovat film a věděl jsem, že ve Finsku není moc nabídka televizních a filmových zaměstnání, tak jsem chtěl studovat v angličtině a Londýn se mi zdál být tím nejlepším místem. A pak, když jsem se tam přestěhoval, tak dalším velkým důvodem se stalo vzplanutí k junglu a drum´n´bassu. V té době jsem ještě jako DJ nehrál.
Máš vlastní show na rádiu SUB FM a taky pořádáš party s názvem B.O.M.B. Budeš v budoucnu pokračovat s tvými hudebními aktivitami nějak víc?
SUB FM a B.O.M.B. jsou už tak dost na ukočírování, co bych teď chtěl dělat víc je se naučit u produkci a hlavně tvoření hudby. A doufejme i víc bookingů, je to dneska těžké, pokud neděláš vlastní hudbu a nejsi na nějakém zvučném labelu.
Co budeš hrát na New New!? Bude to čistě dubstep a grime?
Přemýšlel jsem, že budu hrát nějaký hodně deep/alternativní výběr dubstepu, ale nemám moc rád škatulkování. Pro většinu lidí je dnes těžké rozlišit, co všechno dubstep vlastně je. Proto tomu říkám „dubstep“ nebo „140bpm“ hehe... Už jsem nějakou dobu nehrál grime, ale pro mě byly tyhle styly od začátku propojené, je to prostě všechno garage, není nějaký dubstep nebo grime, to jsou všechno hybridní potomci stylu UK garage... Nicméně na New New! bych mohl vytáhnout nějaké čerstvé bity od mých oblíbených tvůrců, čekejte temné, alternativní a muzikální, ale groovy věci – 140bpm.
Díky za tvůj čas! Už se na tebe těšíme.
Tisíceré díky, taky se na vás těším, stejně jako na ostatní vystupující!